Székesfehérvári Szakképzési Centrum Jáky József Technikum

Iskolánkról írt a Feol.hu


A teljes cikk elérhető itt:
https://www.feol.hu/kozelet/helyi-kozelet/talpraesett-diakok-valasztjak-az-utepito-vasutepito-es-fenntarto-technikus-kepzest-5112599/

 

Koszorús iskolajelvénnyel kitüntetett tanulóink

A kiemelkedő tanulmányi, közösségi, társadalmi és sportmunkáért arany-, ezüst- vagy bronzkoszorús "Jáky József Koszorús Jelvény"-t adományozunk legjobb tanulóinknak. A kitüntető jelvényeket első ízben az 1973-74-es tanév végén, majd azt követően az alábbi tanulók kapták:

2020-2021-es tanév Aranykoszorús Balogh Patrik 12.B., Bogdán István Bálint 12.B., Rapai Ditmár 5/13.A., Balog Attila 5/13.B., Abuczki Tamás 5/13.C.
Ezüstkoszorús Major Róbert 11.A., Bordács Martina 11.E.
Bronzkoszorús Halász Herman 12.A., Kokas Péter 5/13.B., Pécsi Petra 5/13.D.,Pap Gábor 10.A., Piller Nikolett 10.B., Györök Anita 10.D., Tuli Bálint 11.B., Körmendi Szabina 11.E., Kókány Anna 11.E., Tihanyi Anna 11.E.

Az eddigi díjazottjaink megtekinthetők ITT!


Kenguru Nemzetközi Matematika Verseny eredményei

10. évfolyam

- Megyei 2. hely: Pap Gábor (10.A.)
- Megyei 5. hely: Szücs Gergő (10.A.)
- Megyei 7. hely: Schmidt Zsombor (10.A.)

11. évfolyam

- Megyei 1. hely: Pánczél Barnabás (11.D.)
- Megyei 4. hely: Jahola Márk (11.D.)
- Megyei 7. hely: Nemes Krisztián (11.D.)
- Megyei 9. hely: Lédeczi Gergő (11.A.)
- Megyei 14. hely: Reppmann Zsombor Donát (11.D.)
- Megyei 15. hely: Császár Hunor (11.A.)
- Megyei 17. hely: Major Róbert (11.A.)
- Megyei 17. hely: Szabó Milán (11.D.)
- Megyei 19. hely: Hamar Zétény (11.A.)
Felkészítő tanárok: Harkai Tünde és Tamás Ferenc
Gratulálunk!

53. Tudományos Diákköri Konferencia

Az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kara idén a középiskolások számára is biztosított lehetőséget, hogy ki-ki a saját szakmájában megmérettesse magát. Az Ifjúsági szekcióban 6 csapat indult, nagyon szép és érdekes témakörökkel. Volt szó Napelem mozgató rendszerről, Robotkarokról, Csillagászati szögmérésről.
A Jáky József Technikumot Brunner Viktória képviselte, aki 13. évfolyamos, földmérő, földügyi és térinformatikai technikum szakos tanuló, így a választott témakör is geodéziával kapcsolatos, mégpedig a Romterület felmérése fotogrammetriai módszerrel címet viseli.
A fotogrammetria a geodéziának egy olyan szakterülete, amely során képek alapján elemezhetünk objektumokat, jelenségeket. Ezen tárgyak közvetlen érintése nélkül juthatunk helyhez köthető információkhoz. A földmérési gyakorlatban a drónok fejlődésének köszönhetően ma már egy olyan technológia, amely a korszerű felmérési módszereket alapvetően meghatározza.

1. ábra Felmérést végző csapat, bal szélen a felkészítő tanár, Koseczky Ádám, balról a harmadik a TDK 1. díjas, Brunner Viktória
A feladat alapjait a Mérd meg, mutasd meg versenyen fektettük le, de mégis miről szólt a dolgozat? A kutatás arra irányult, hogy egy automatizált fénykép készítő eszköz képes-e arra, hogy eljussunk egy mérhető, geodéziai rendszerben lévő modell előállításáig, kezeléséig. Somogyváron az egykori apátság területén hajtottuk végre a repülést egy drónnal, amely előre programozott útvonalon haladt, meghatározott időközönként felvételeket készített. A felvételek készítése előtt ún. illesztőpontokat helyeztünk el a terepen, amelyeket műhold alapú helymeghatározással cm pontosan meghatároztunk. Ezeket a pontokat arra használtuk fel, hogy az elkészült felvételeket Egységes Országos Vetületi rendszerbe illesszük be. Végeredményként elkészült egy olyan ortofotó mozaik, amely átdolgozásával térképet készíthetünk a területről. Elkészült egy digitális felületmodell, amely a terep magassági adatait tartalmazza. Az egyik legfontosabb termék a több mint 90 millió pontból álló pontfelhő, valamint az erre támaszkodó háromdimenziós modell. Segítségükkel szinte minden mérhető információt lemérhetünk a területről. Ezen adatokat úgy sikerült előállítanunk, hogy a műemlékvédelem alatt álló falakhoz hozzá sem nyúltunk, egyszerűen csak repültünk fölötte.
Az elkészült modellről készült videó itt érhető el: https://youtu.be/bNzz0khKcZo

2. ábra Felületmodell

3. ábra 3D modell (részlet)
A konferencia online formában zajlott le április 28-án, 14 órakor az Ifjúsági szekcióban résztvevők, majd később a Műszaki szekcióban indulók. Ezt követően május 4-én következett egy ünnepélyes eredményhirdetés, amely szintén online formában került megrendezésre. Még ebben a formában is hatalmas lehetőség volt, hogy kipróbálhattuk magunkat egy ilyen elismert megmérettetésen.
Az Ifjúsági szekcióban sikerült az első helyet megszereznünk. Még egyszer köszönjük az Óbudai Egyetem részéről a lehetőséget, és gratulálunk minden középiskolás diáknak a versenyen nyújtott teljesítményéért, hiszen minden pályamű rendkívül sok munkával és felkészüléssel készült el.


2021.jún.11.: Az 53. Tudományos Diákköri Konferenciájának eredményhirdetésén iskolánk tanulója, Brunner Viktória emléklapot és Érmet vehetett át az Ifjúsági szekcióban elért I. helyezéséért Prof. Dr. Györök György Intézet igazgató Úrtól.



A 2020/2021-es tanév ÁSZÉV verseny végeredménye


Út-, vasút- és hídépítési ismeretek:
3. helyezett Kovács Mátyás 12. C
Földmérési ismeretek:
10. helyezett Frindt Fruzsina 12. C
Jutalmuk: 100 többletpont a felsőoktatási felvételi során.


ÚJ EREDMÉNYEINK 2020/'21-ES TANÉV

TESZ-futás

2021. június 06-án, tizedik alkalommal szervezték meg a rendezvényt a 'Tiszta Egészséges Székesfehérvárért.' A hőség ellenére sokan futottak, hogy felhívják a figyelmet a tiszta környezet és az egészséges életmód fontosságára, amihez iskolánkból is csatlakoztak.
Balla Máté, 9.D osztályos tanuló, 11.2 km-en indult, 7 kört kellett teljesítenie. Az U35- ös mezőnyben III. helyen végzett. Mészáros Attila alpolgármestertől kupát vehetett át futóteljesítménye elismeréseként.




Éremeső a VI. GÖRGEY ARTÚR területi lövész emlékversenyen

A Jákyba került a vándorkupa
A Fejér Megyei Technikai Tömegsportklubok Szövetsége, és a Honvéd Szondi SE HISZ területi lövész versenyén, 2021. június 01-én, iskolánk tanulói céloztak a legpontosabban.
Mind a fiúk, mind a lányok csapata első helyen végzett. Arany érmet vehetett át Homutovszkij Hanna (9. D), Horváth Liza (9. D), Mádi Dorina (11. E), Tihanyi Anna (11. E). A kupát a fiúk csapata nyerte el Mák Bence (9. D), Németh Zsolt (9. NY), Spindler Martin (9. D), Varga László (9. NY) összeállításban.
Egyéniben Antal Kristóf (12. C) végzett az első helyen kimagasló eredménnyel, III. helyezett lett Spindler Martin.
A lányoknál nagyon szoros volt a verseny a második helyért, amit szétlövéssel döntöttek el. Horváth Liza második, Mádi Dorina harmadik lett a köregységek alapján.
Az egyéni verseny első három helyezettje továbbjutott, további sok sikert kívánunk nekik!




A 2020/2021-es tanév ÁSZÉV verseny végeredménye:


Út-, vasút- és hídépítési ismeretek:
3. helyezett Kovács Mátyás 12. C
Földmérési ismeretek:
10. helyezett Frindt Fruzsina 12. C
Jutalmuk: 100 többletpont a felsőoktatási felvételi során.

Schulcz István (9.D.) a szombaton megrendezett Zen Bu Kan Kempo Országos Bajnokságon, Seregélyesen, két aranyérmet is szerzett.
Önvédelem versenyszám I. helyezett, mester kategória
B-Viadal (küzdelem) versenyszám I. helyezett, mester kategória

Az 53. TDK Konferencia, 2021. április 28-án került megrendezésre az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karán.
Idén lehetőség volt középiskolásoknak is indulni a megmérettetésen Ifjúsági szekcióban. Iskolánk tanulója, Brunner Viktória 1. helyezést ért el.
Gratulálunk!

A 2020/2021. tanév Mikoviny Sámuel Térinformatikai Emlékversenyen Abuczki Tamás 4.
Deák Nóra 9.
Brunner Viktória 10. helyezést ért el.

Online ballagás

2021. május 1-jén, szombaton 9 órától lesz az online városi ballagás, amit a következő linken keresztül tekinthetnek meg: www.szekesfehervar.hu.
Youtube direkt link: https://youtu.be/cTBvVHE8I8Y.

A ballagás alkalmából készült bemutató letölthető
innen , vagy innen.

Méret: 772 MB. Fájl típusa: PPTX.






Pályaválasztási GYIK és chat a Szakképzési Centrum honlapján

Fejér Megyei Hírlap cikke 2021.05.27-én




VIII. Hazámat szolgálom Katonai ifjúsági csapatverseny

A Magyar Tartalékosok Szövetsége (MATASZ) Fejér Megyei Szervezete, a Fejér Megyei Tartalékosokért Alapítvány (FEMETA), a Székesfehérvári Szakképzési Centrum, a Székesfehérvári SZC Árpád Szakképző Iskolája és Kollégiuma és a Honvéd Szondi György Sportegyesület már nyolcadik alkalommal, a Honvédelem Napjához kapcsolódóan katonai ifjúsági összetett csapatversenyt szervezett.
A 14 induló csapat akadálypálya váltóversenyen, légpuska lövészeten, kézigránát célba dobáson és honvédelmi totóban mérte össze tudását. Újoncaink, Boros Ábel, Kovács Jázmin, Németh Zsolt és Varga László (9.NY), valamint Tihanyi Anna és Mádi Dorina (11.E) és csapattársai a középmezőnyben végeztek.
Balla Máté, Mák Bence, Spindler Martin és Vörös Marcell (9.D) a II. helyezésért csapatban kupát és érmet vehetett át, csak a Faller kadétjai tudták őket megelőzni.
Balla Máté egyéniben a legjobb kézigránát dobóként kupát kapott.







Végzős osztályaink tablói


Sajnos a járványügyi helyzet miatt idén is elmarad a ballagás, így végzős osztályaink tablóit itt is nyilvánosságra hozzuk.





Kedves Diákok!
ISKOLÁNK FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓJA

Sajnos a járvány miatt nem találkozhatunk személyesen, de sok anyaggal készülünk a honlapunkon.

Felvételi iskolánkba

Iskolánk bejárása


Iskolánk bemutatkozó videója



Iskolánk képzései


Képzéseink - PDF fájl


Az iskola imázs-videója a Nyolcezer.hu stábja segítégével

Megnézhető ide kattintva!

Jáky Diákönkormányzat bemutatkozó videója



Diákélet - PDF fájl



Iskolánk márc. 15-i megemlékezése

IDE kattintva nézhető meg!

Tisztelt Szülők, Gondviselők, Diákok!

A kihirdetett veszélyhelyzet idejére hozott rendelkezésekkel összhangban iskolánk is áttért az online oktatásra és megalkottuk az online oktatás rendjét az iskolában. Az erről szóló tájékoztatónkat olvashatják itt a honlapon is, melyben összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat. Bármilyen további tájékoztatásért forduljanak iskolánkhoz vagy az oktatókhoz a KRÉTA rendszeren keresztül vagy a honlapon megadott elérhetőségeinken!
A kialakult helyzetben a tanulók érdekeit szem előtt tartva kérem, hogy segítsék munkánkat azzal, hogy ösztönözzék rendszeres tanulásra gyermekeiket.
Köszönettel: és jó egészséget kívánva: Dr. Oroszné Stefánkó Éva




Iskolánk volt tanulójáról, Almási Zsoltról közölt cikket a Feol.hu

A cikk elérhetősége: https://www.feol.hu/hetvege/erdemes-odafigyelni-a-fiatal-fehervari-filmesre-almasi-zsoltra-4380565/
Almási Zsolt Jáky-s évei: 2010-2014.

Kollégánkkal, Tamás Ferenccel, az ELTE Alumni készített interjút "Az első generációsok az ELTE-n" sorozat keretében

A cikk elérhetősége: https://www.alumni.elte.hu/article/elso-generaciosok-az-elte-n-interju-tamas-ferenccel/26/10/2020/855



Kedves Tanulók!
Négy fordulós nyelvi versenyre invitálunk Titeket.

Az angol, illetve német nyelvű vetélkedő az évszakokhoz köthető eseményekhez, célnyelvi kultúrához kapcsolódik. Várjuk megoldásaitokat, részvételeteket fordulónként tanáraitok figyelemmel kísérik. Természetesen a legjobbak elismerésben részesülnek!
A feladatok a következő classroom csoportban érhetők el:
Four Seasons - Vier Jahreszeiten
Kurzus kódja: tky43sa

Országos Haditorna Verseny Megyei Döntő
Székesfehérvár, 2020. október 15.

Iskolánkat tíz lelkes fiatal képviselte a versenyen. A Jáky 1. csapata az előkelő V. helyen végzett. Különösen a gyorsaságot igénylő számokban jeleskedtek, mint a fegyveres váltófutás, a kézigránátdobás, valamint az akadálypálya. A csapat tagjai: Balla Máté, Farkas Gergő, Spindler Martin és Vörös Marcell (9. D osztály).
Antal Kristóf (12. C) kiváló lövészteljesítménnyel járult hozzá csapata sikeréhez.
A Jáky Warriors újonc csapata, Mák Bence 9. D, Farkas Ibolya Szimonetta, Boros Ábel, Németh Zsolt (9. NY) összeállításban Kohl Flórián (9. D) csapatkísérővel a 10. helyen végzett. A Mátrix-futásban elsők lettek, nemcsak hibátlanul, hanem a legjobb idővel is oldották meg a feladatokat.

Járványügyi készültséget kezelő intézményi intézkedési terv
Székesfehérvári Szakképzési Centrum Jáky József Technikum

Alapadatok:
Intézmény címe: 8000 Székesfehérvár, Deák Ferenc utca 11.
Intézmény elérhetőségei: titkarsag@jaky.hu, tel.: 22/315-012
Felelős vezető neve, elérhetőségei: dr. Oroszné Stefánkó Éva
Tanulói létszám: 630
Dolgozói létszám: 60
Felkészülve az esetlegesen előttünk álló rendkívüli feladatokra, iskolánkban létrehozzuk az alábbi munkacsoportokat:

- digitális munkacsoport (vezető: Tamás Ferenc, tagok: Kovács János, Horváth Tibor)
- oktatásszervezési munkacsoport (vezető: Merkl Ádám, tagok: Ladányi Lászlóné és Kapás Ildikó)
- egészségügyi munkacsoport (vezető: Pencsné Mészáros Erzsébet, tagok: Erdősi Ildikó, Csepcsényi Lajosné)

A munkacsoportok feladatai: a tantermen kívüli, digitális munkarendre történő elsősorban részleges vagy teljes átállás intézményi szintű szabályrendszerének kialakítása és az intézményi szabályozásokban való megjelenítés előkészítése.

1. Digitális munkacsoport

Vezetője: Tamás Ferenc
Feladata: digitális oktatás támogatása:
• a tanulókkal, szülőkkel, pedagógusokkal és a pedagógiai munkát segítőkkel történő kapcsolattartás kereteinek és digitális támogatásának meghatározása;
• tanulási lehetőségek rendszerének és formáinak meghatározása;
(járványügyi helyzettől függetlenül is feladat a szakképzés tartalmi és módszertani megújulása kapcsán)
• a rendelkezésre álló infrastruktúra (technikai eszközök és azok állapota, internetelérés, kölcsönözhető eszközök és azok állapota, használt ingyenes és előfizetett szolgáltatások köre, lakhatási körülmények) aktuális állapota felmérésének rendjének kialakítása, beavatkozási területek, lehetőségek meghatározása:
- A felmérés kiterjed az intézményre, a pedagógusokra és a tanulókra is.

Az intézményen belül egységesítjük a digitális platformok használatát. Az elsődleges platform a KRÉTA tanügyigazgatási rendszer. Kiegészítő platformként a Google Classroom-ot használjuk.
A digitális oktatói munkát támogató munkatárs Tamás Ferenc. Tehetséges diákokat is bevonhat (közösségi szolgálat keretében) a tevékenységbe.
Feladata az oktatók támogatása digitális módszertan alkalmazása online és személyes tanácsadás, tájékoztató anyagok rendelkezésre bocsátása formájában.
Az online digitális munkarend intézményi megvalósulása: Az adott osztály vagy oktató esetében a KRÉTA tanügyigazgatási rendszer és/vagy a Google Classroom platform segítségével a digitális munkarendre való átállás esetén az alábbiak szerint kell eljárni.
- Az oktató az aktuális tananyagot vagy annak elérhetőségét digitális formában bocsátja a tanulók rendelkezésére a fent említett két rendszerben. Az elsajátítandó tananyagnál meg kell adni azokat pontos azonosítókat (tankönyv, kötet, oldalszám, feladatszám, alpontszám stb.) melyek alapján a tanuló a tananyagot egyértelműen be tudja azonosítani.
- A tananyag elsajátítását minden esetben az oktatónak ellenőrizni kell, mely történhet on-line tesztelőrendszerekkel, az oktató által készített digitális formában a tanulók rendelkezésére bocsátott feladatlapon keresztül, feladatgyűjteményben található feladat pontos azonosítóinak (tankönyv, kötet, oldalszám, feladatszám, alpontszám stb.), tanulók által készített a megadott témakörhöz kapcsolódó esszé, bemutató stb. segítségével.
- Minden egyes tananyaghoz és kiadott feladatokhoz határidőt kell rendelni, melynek dátumát és időpontját is meg kell adni.
- A tanulók az elkészített feladatokat a Google Classroom felületére töltik fel, ahol az oktató a feltöltött tanulói munkákat ellenőrzi és értékeli. A felületen az oktató vissza is adhatja javításra az egyes feladatokat.
- A tanulói munkák értékelését és az adott érdemjegyet a KRÉTA tanügyigazgatási rendszerbe is fel kell vinni.
- A digitális munkarend alatt is az értékelésnek folyamatosnak kell lennie.
- Az értékelésnél be kell tartani az intézmény pedagógiai programjában és házirendjében előírtakat.

1.1 A tanulókkal, szülőkkel, pedagógusokkal és a pedagógiai munkát segítőkkel történő kapcsolattartás kereteinek és digitális támogatásának meghatározása

• E-Kréta:
A tanulók és szülők által is elérhető platformon keresztül történik mind a tanulókkal mind pedig a szülőkkel való kapcsolattartás. Az intézmény oktatói a Kréta naplóba is feltölthetik a tananyagokat, azok elérhetőségének linkjeit, valamint a beadásra vonatkozó egyéb követelményeket. A feladatok megfogalmazása legyen egyértelmű, a megértéshez kellő részletességű, tartalmazza a beadandó feladatrészek pontos megnevezését is. A tanulók munkáinak értékelése is a Kréta naplón keresztül történik a szakmai programban és a házirendben meghatározott szabályok szerint.
• Google Classroom:
Ezen a felületen küldik el a tanulók az oktatóknak a digitális munkarendben elkészített feladataikat az oktatók által meghatározott formátumban. Az oktatók erre a felületre is feltölthetik a tananyagokat, illetve készíthetnek online tesztfeladatsorokat. Ezen a felületen az oktató a tanuló munkáira szöveges értékelést is adhat, ha azt indokoltnak érzi.
• A szülőkkel való kapcsolattartás történhet e-mail-en keresztül. Az oktatók hivatalos e-mail címei az intézmény honlapján érhetők el: jaky.hu. Személyes találkozásra csak előre egyeztett időpontban van lehetőség, amely során a pandémiás helyzetre vonatkozó egészségvédelmi szabályokat be kell tartani. Személyes találkozásra csak indokolt esetben kerülhet sor.
• Az oktatóknak javasolt egymással és az intézmény vezetésével a digitális munkarend esetén az e-mail vagy a telefonos kapcsolattartás.

1.2 Tanulási lehetőségek rendszerének és formáinak meghatározása

Az online oktatásra a tanulókat a tavalyi tapasztalatok alapján felkészítettük különböző tanulásmódszertani és IKT kompetenciákat támogató tanórák keretében.
A digitális munkarend alatt is kívánatos fenntartani a személyes jelenléti oktatás során megszokott rendszerességet. A tanulóknak úgy kell az új tananyagot biztosítani és a feladatokat kiadni, hogy az illeszkedjen a tanulók személyes jelenléti tanulása során alkalmazott órarendhez. A tanulók egyéni önálló tanulással és a kiadott önellenőrzést támogató feladatok segítségével sajátítják el a tananyagot. A tananyagokat és a feladatokat minden számítógép által vagy okostelefon által olvasható formátumban kell a tanulók rendelkezésére bocsátani. Erre javasolt a pdf formátum használata. Az önellenőrzést segítő feladatsorokat lehetőleg szintén e két IKT eszközön könnyen futtatható applikációkon vagy digitális tesztelő platformokon készüljenek. A dolgozatok elkészíttetése történhet egyéni önálló munkával vagy online történő csoportos kooperatív technikákkal.
A tanulók és oktatók közötti konzultációk írásos formában lehetségesek a Krétán és a Google Classroom felületeken keresztül. Fontos, hogy a tanulók rendszeres és folyamatos visszajelzést kapjanak munkájukról, célszerű ezeket a visszajelzéseket is a tanulók órarendjéhez igazítani. Javasolt a digitális munkarend során az interneten fellelhető további digitális tananyagok alkalmazása, mint pl. a digitális tankönyvtár, a MEK stb. köteteinek bevonása is az oktatásba.

1.3 A rendelkezésre álló infrastruktúra aktuális állapota felmérésének rendjének kialakítása, beavatkozási területek, lehetőségek meghatározása

A rendelkezésre álló IKT eszközök számának és állapotának felmérése megtörtént digitális kérdőív segítségével mind a tanulók mind pedig az oktatók körében. A felmérés megtörtént a felnőtt tanulók között is, így ők is könnyen át tudnak állni szükség esetén a digitális munkarendre. A digitális munkacsoport a felmérés eredményeit összesítette, a fejlesztendő és támogatandó területeket feltárta és megoldási javaslatokat dolgozott ki. E felmérés szerint az előző tanévhez hasonlóan az oktatók számára lehetséges intézményi eszközök biztosítása szükség esetén, illetve a tanulók számára is lehetséges tabletek kiadása. A felmérés során megállapításra került, hogy a legtöbb tanulónál megfelelő az otthoni internet elérés sávszélessége is.

2. Oktatásszervezési munkacsoport

Feladata:
1. eltérő csengetési rend kialakítása, osztályok, vagy/és évfolyamok vagy esetleg elhelyezés szerint;
2. gyakorlat szervezése (tömbösítés, egyéni képzési utak lehetőségei);
3. a tanítási és közösségi terek használatának szabályai, ellenőrzés rendje;
4. az intézményben zajló tanulási, nevelési, közösségi programokban való tanulói részvétel szabályainak meghatározása;
5. szülői tájékoztatók, értekezletek rendje;
6. az esetleges felmentések szabályozása, különös tekintettel az intézmény lakóhelyétől való távolságára, illetve a gyerek szociális helyzetére, az otthonfoglalkoztatás, tanulás feltételeinek biztosítottságára.

2.1 Eltérő csengetési rend kialakítása, osztályok, vagy/és évfolyamok vagy esetleg elhelyezés szerint

Az intézményben eltérő csengetési rend kialakítására nincsen lehetőség, ezért a folyosókon a tömeges jelenlét elkerülése érdekében az osztályok órarendje úgy került kialakításra, hogy lehetőség szerint minden tanítási napon ugyanabban a teremben legyenek a tanórák. Kivételt képezhetnek azon tanórák, melyekhez külön felszerelt tantermek szükségesek (mint például számítógépet igénylő tanórák, valamint a különféle gyakorlati órák). Felnőttképzési jogviszonnyal tanulók esetében a tanítási nap kezdete 9:35, az ebédszünet pedig a 7. tanórára esik, így a felnőttek és a nappali tagozatos tanulók találkozását a lehetőségekhez képest a minimálisra csökkentettük. Amely felnőttképzési jogviszonnyal tanulók osztályainál lehetett, délutáni tanítási rendet alakítottuk ki.

2.2 Gyakorlat szervezése (tömbösítés, egyéni képzési utak lehetőségei)

1. Az intézményben a gyakorlatok órarend szerint kerülnek megszervezésre.
2. A tanműhelyi gyakorlatok esetén a csoportokat további munkacsoportokra vagy párokra bontottuk. Így lehetőségünk van a tanulókat külön tanműhelyben álladó kiscsoportos formában foglalkoztatni. Ezzel a megoldással is csökkentettük az egymással való szoros kontaktust. Az intézményben lehetőség van külső – udvari tanműhelyekben vagy megfelelő időjárás esetén az udvaron megtartani a gyakorlati foglalkozásokat, így is csökkentve az egy légtérben munkát végző tanulók számát.
3. Gyakorlati órákat tartunk az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kara által biztosított tanteremben is, ahol szintén az intézmény egészségvédelmi szabályait alkalmazzuk.
4. A gyakorlat során a használt eszközöket, műszereket virucid hatású felületfertőtlenítő-szerrel kell tisztítani az oktatónak, vagy az általa megbízott személynek. Amennyiben vannak olyan eszközök, műszerek, melyeket károsítana a virucid hatású felületfertőtlenítő-szer (geodézia gyakorlaton használt műszerek), csak kesztyűben szabad megfogni.
5. A vállalkozásoknál végzett kiegészítő gyakorlat esetén (felnőttoktatás 14. évfolyam) be kell tartani a pandémiás helyzetre vonatkozó országos, intézményi és munkahelyi előírásokat.

2.3 A tanítási és közösségi terek használatának szabályai, ellenőrzés rendje

1. Tanári ügyeletet a tanári szobában kifüggesztett ügyeleti rend alapján kell megszervezni és ellátni. Az ügyeleti rend megszervezése az intézményvezető feladata.
2. A tanítási és közösségi terek használatának szabályai az egészségügyi munkacsoport által készített eljárásrendben találhatók (3. rész)

2.4 Az intézményben zajló tanulási, nevelési, közösségi programokban való tanulói részvétel szabályainak meghatározása

1. Amennyiben bármilyen tanulási, nevelési program megszervezésre és lebonyolításra kerül az intézményben, ugyanazok a szabályok érvényesek, mint a tanítási és közösségi terek használatára és ellenőrzésére.
2. Az intézményben közösségi programok a járványhelyzet ideje alatt nem kerülhetnek megrendezésre semmilyen feltételek mellett sem (mint például tanévnyitó ünnepség, gólyatábor és újoncparty). Az intézmény életében fontosabb események (szalagavató, ünnepségek, megemlékezések) csak osztályközösségen belül szervezhetők, a nagyközönség számára ezen események felvétele online lesz elérhető.

2.5 Szülői tájékoztatók, értekezletek rendje

1. A járványhelyzet ideje alatt a szülői értekezletek és fogadóórák online keretek között kerülnek megtartásra. Ez alól kivételt képez a kizárólag a 9. évfolyamot érintő szeptemberi szülői értekezlet, melyen a szülők személyesen is részt vehetnek az intézményben. Az értekezlet célja, hogy az osztályfőnökök és a szülők megismerkedhessenek egymással, illetve az osztályfőnökök átadhassák a szülőknek az intézménnyel és az intézményben folyó oktatással kapcsolatos információkat.
2. A személyes részvétel okán ezen az értekezleten is betartandóak az előírt szabályozások. A megfelelő fizikai távolságtartás betartása érdekében a megjelentek között 1,5 méteres távolságot kell tartani. Ha a védőtávolság tartható, abban az esetben a maszk viselése ajánlott. Ha a védőtávolság nem tartható, abban az esetben a jelenlévők számára a maszk viselése kötelező! /A maszknak takarnia kell a szájat és az orrot is!/
3. A szülői értekezletek lezárása után gondoskodni kell az érintett terek takarításáról, virucid hatású felületfertőtlenítő szerek és takarítószerek használatáról.
4. Minden – ezt követően megszervezett – szülői értekezlet és fogadóóra, valamint a folyamatos kapcsolattartás online formában folyik. Ez megvalósulhat elektronikus levelezés formájában, illetve a tanulmányi rendszeren keresztül is. Az osztályfőnökök feladata, hogy az értekezletek időpontjában a tudnivalókat eljuttassák a szülőkhöz, és a kiírt időpontban elérhetőek legyenek az általuk meghirdetett online platformokon.

2.6 Az esetleges felmentések szabályozása, különös tekintettel az intézmény lakóhelyétől való távolságára, illetve a gyerek szociális helyzetére, az otthonfoglalkoztatás, tanulás feltételeinek biztosítottságára

1. Az intézmény azon tanulójának, aki krónikus betegségben szenved (pl. diabétesz, asztma), vagy aki 60 km-nél távolabbról utazik be, és az utazási idő meghaladja a 60 percet, törvényes képviselője kérvényezheti az intézmény vezetőségétől, hogy gyermeke digitális munkarendben folytathassa a tanévet a járványhelyzet fennállása alatt.
2. A kérvényezőnek rendelkeznie kell otthon a tanuló digitális formában történő oktatásához szükséges eszközökkel (mint például kamerával, hangfallal, mikrofonnal rendelkező asztali számítógép, vagy laptop, mely képes megfelelően futtatni az egyes tantárgyakhoz szükséges informatikai programokat stb.; a különféle programok gépigényéről az interneten megfelelő tájékoztatás található).

2.7 Teendők karanténban került dolgozók vagy tanulók esetén

Amennyiben az intézmény bármely tanulóján vagy oktatóján jelentkeznek a vírus tünetei, annak az Egészségügyi munkacsoport által meghatározott keretek között el kell hagynia az épületet.
Ha a tanuló vagy oktató karanténba kerül az orvosa utasítására, az oktatásnak továbbra is folyamatosnak kell maradnia, így ebben az esetben át kell állni az érintettek körében digitális távoktatásra.
Az intézménynek három helyzet fennállására kell felkészülnie:
A.) egy tanuló kerül karantén alá,
B.) egy osztály kerül karantén alá,
C.) egy oktató kerül karantén alá,
Amennyiben digitális távoktatásra való átállásra kényszerül bárki az intézményből, az alábbi platformok kerülhetnek használatra az oktatás folyamatosságának fenntartásához:
1.) KRÉTA-napló és
2.) Google Classroom.
A digitális távoktatás alatt továbbra is az intézményi órarend szerint kell a tanórákat megtartani.

A, B) A tanuló vagy tanulók (osztály) kerül karantén alá
Amennyiben egy tanuló karantén alá kerül, biztosítani kell számára az oktatás folyamatosságát. Ha a tanuló nem rendelkezik a megfelelő eszközökkel, akkor azt az intézmény igyekszik biztosítani a lehetőségének és felszereltségének megfelelően.
A tanulónak kötelessége, hogy a karantén ideje alatt rendszeres figyelemmel kövesse az iskola által használt online platformokat, melyeken keresztül meg kell kapnia a szükséges információkat az ismeretanyagok elsajátításához.
Az osztályfőnök felelőssége, hogy kijelöljön a karanténba helyezett tanulóhoz egy kontakt képzésben résztvevő tanulót, aki folyamatosan információval látja el karanténban lévő társát és segíti iskolai kötelezettségei teljesítésében.
Gyakorlati óráknál, ha az ismeretanyag számítógépes program használata, akkor ajánlott képernyőfelvétel készítése, melynek alapján a tanuló otthonról is képes elvégezni a kiadott feladatokat. Gyakorlati műhelyes óráknál, ha készült órai jegyzet, annak átadása ajánlott a tanuló részére, valamint az oktató részéről interneten fellelhető anyagok közlése, melyből a tanuló elméleti szinten képes elsajátítani az adott folyamatokat.
Testnevelési órák esetén ajánlott a tanuló elméleti oktatása (mint például a sportág alapvető szabályainak, mozdulatsorainak szöveges leírása).
A tanuló számonkérésének lehetőségei (a tanulóval előre egyeztett időpontban):
• a tanuló folyamatosan mutassa be az órai jegyzeteit online formában;
• az oktató által készített online tesztek kérdőívek kitöltése (mint például Google Űrlap vagy Redmentán vagy egyéb tesztkészítő programmal készített teszt, melynek linkjét közölni kell a KRÉTA - naplón vagy a Google Classroomon keresztül);
• az óra anyagának feldolgozása dokumentum vagy diabemutató készítésével.
A tanuló számonkérését az oktató a fent megnevezett módok közül választva végezze. Ha az oktató értékelni kívánja a tanuló karanténidő alatt végzett órai munkáját, azt előre jelezze a tanulónak.
Törekedni kell arra, hogy a tanuló a hagyományos oktatásban résztvevő társaihoz hasonló terhekben részesüljön, de figyelembe kell venni, hogy nem közvetlen formában juthat hozzá a tantárgyi ismeretekhez.
Ha a tanuló egészségügyi állapota nem engedi meg az oktatásban való részvételt, akkor semmilyen számonkérés nem lehetséges, ellenben az anyagokat ebben az esetben is meg kell kapnia a pótlás érdekében.

C) Egy oktató kerül karantén alá
Amennyiben az oktató karanténba kerül, az iskola vezetése gondoskodik az oktató helyettesítéséről. A helyettesítő oktató a karanténban levő oktató által készített tananyagokat is a tanulók rendelkezésére bocsátja.
Ha az oktató egészségi állapota megengedi az oktatásban való részvételt, az általa tanított osztályokat digitálisan oktatja.
Ha az oktató egészségügyi állapota nem engedi meg az oktatásban való részvételt, akkor elsődlegesen szakos helyettesítéssel kell megoldani a tanórák lebonyolítását. Szakmai helyettesítés hiányában a helyettesítő oktatónak a tanulócsoport felügyeletét kell ellátnia.

3. Egészségügyi munkacsoport

Feladata:
• épületbe belépéssel kapcsolatos szabályok
• a takarítással, a tisztítással, a fertőtlenítéssel kapcsolatos feladatok, szabályok, ellenőrzési rend meghatározása;
• távolságtartás szabályainak meghatározása;
• a maszk vagy más védőeszköz használata szabályainak kialakítása;
• gyakorlati oktatás lehetősége;
• tünettel rendelkező személy azonosítás esetén teendő intézkedések szabályai:
• elkülönítés biztosítása, erre megfelelő helyiség kijelölése;
• felügyelet biztosítása;
• hozzátartozó értesítése és tájékoztatása;
• azonosított kontaktok elkülönítése és életkornak megfelelő tájékoztatása;
• hivatalos jelentési kötelezettség köre és teljesítésének rendje;
• a központilag meghozott járványügyi szabályok iskolai alkalmazásának rendje, így különösen a külföldről vagy országon belül fertőzéskockázatú helyről hazatérők karanténjára és szűrésére, tesztelésére vonatkozó szabályok.
Az egészségügyi munkacsoport együttműködik az iskolavédőnővel.

3.1 Megelőző intézkedések:

Az intézmény a pandémiás helyzet megszűnéséig felfüggeszti az úszásoktatást.
A szülők kötelesek minden COVID-19-re utaló tünet esetén a tanulót az oktatásból kivenni és erről az intézményt értesíteni. Kötelesek az intézményt haladéktalanul értesíteni arról is, ha a tanuló igazoltan COVID-19 fertőzött.

3.2 Belépés az intézménybe:

Az intézmény területére
a) az ott foglalkoztatott személyen,
b) az ott szükséges karbantartási, illetve javítási munkát végző személyen,
c) a jogszabályon alapuló kötelezettség teljesítése céljából érkezőn (ideértve a szakmai vizsgabizottság tagjait is)
d) a gyermeken, illetve a tanulón és
e) a gyermeket, illetve a tanulót kísérő nagykorú személyen kívül más személy nem léphet be.
Ha a gyermeket, illetve a tanulót az intézménybe kísérő vagy onnan hazakísérő egy fő nagykorú személy a maszkot viseli, az intézmény területére a testhőmérséklet-mérési pontig beléphet.
A jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően a szakképző intézmény épületébe való belépéskor lázmérés kötelező mind a tanulók, képzésben részt vevők, mind az oktatók és az intézmény más alkalmazottai tekintetében.
A beléptetés a Martinovics utcai bejáratnál kézi lázmérővel és hőkamerával történő méréssel történik 7:00 és 7:45 között. Felelősök: technikai dolgozók.
A főportán a beléptetés folyamatos, hőkamera és kézi lázmérők segítségével. Felelősök: portás, ügyeletes tanárok.
A Pirosalma utcai bejáratnál kézi lázmérővel és hőkamerával történő méréssel történik 7:00 és 7:45 között. Felelősök: technikai dolgozók.
Amennyiben valakinél az országos tisztifőorvos által határozatban meghatározottnál magasabb testhőmérséklet (37,8 C) vagy a fertőzésre utaló más jellemző tünet jelentkezik, az intézménybe nem léphet be, illetve haladéktalanul otthonába kell távoznia és a háziorvosával a kapcsolatot felvennie.

3.3 A betegek, tüneteket mutatók elkülönítése, a gondviselők értesítése

Az intézmény orvosi szobával rendelkezik.
Az iskolavédőnő hetente 2 alkalommal tartózkodik az intézményben, de telefonos elérhetősége folyamatosan biztosított (20/ 441 6720)
Ha a tünetek kiskorú tanulónál jelentkeznek, a szülőt vagy törvényes képviselőt haladéktalanul értesíteni kell, illetve – amennyiben a tanuló otthonába jutása azonnal nem megoldható, el kell különíteni a szülő megérkezéséig vagy intézkedéséig.
Minden reggel meg kell figyelni, hogy jött-e gyermek vagy dolgozó az adott gyanús tünetekkel iskolába, továbbá, hogy a tanítási nap során valakinél jelentkeztek-e a betegség tünetei.
Őket azonnal el kell különíteni az iskola egy erre a célra kijelölt helyiségében. A kijelölt helyiség a 74-es terem. Ha egyszerre több elkülönítendő tanulóról kell gondoskodni, a Jákuckó helyiségét is használjuk.
Az adott járványnak megfelelő eljárásrend szerint eljárva az igazgató értesíti a Székesfehérvári Szakképzési Centrumot (Ódor Edit) és a szülőket. Amennyiben állapotukban hirtelen romlás következik be, orvost vagy mentőt kell hívni.
A szülők értesítése telefonon történik, az osztályfőnök tájékoztatja őket gyermekük állapotáról és a megtett intézkedésekről.
Felelősök: iskolatitkár, osztályfőnökök, ügyeletes tanárok.
Határidő: folyamatos.
Intézményi elkülönítés esetén az ápolási eszközök biztosítása, fertőtlenítés megoldása, fertőtlenítőszeres takarítás módja
Amennyiben elkülönítésre kerül sor, ez csak arra a rövid időre korlátozódhat, amíg a tanulót a szülőnek és/vagy az egészségügyi ellátó rendszer képviselőjének átadhatjuk. A felügyeletet Györe Nóra, titkársági ügyintéző látja el. A felügyelő maszkot és kesztyűt köteles viselni, és nem tartózkodhat egy légtérben a tüneteket mutatókkal. A fertőtlenítést fertőtlenítő kézmosószerrel és hypóval, illetőleg virucid hatású tisztítószerekkel kell megoldani!
Felelős: gondnok/műszaki vezető, takarító kollégák
Határidő: eseti

Azonosított kontaktok elkülönítése és életkornak megfelelő tájékoztatása
A Covid-19 járványban megbetegedettek azonosított kontaktjait tájékoztatjuk a helyzetükről, majd otthonukba küldjük, a tananyagot digitálisan megküldjük a számukra, a számonkérés formáiról tájékoztatjuk őket. Miután a háziorvos számukra igazolást állít ki arról, hogy egészségesek, közösségbe mehetnek, folytathatják a jelenléti oktatást.

3.4 Egyéni védőeszközök biztosítása, napi takarítás különös szabályai, egészségügyi szempontból biztonságos környezet kialakítása

1. Az egészség megőrzését célzó intézkedések, jogszabályok, kiadott útmutatások, irányelvek betartása mindenki számára kötelező. A szakképző intézmény épületeit, rendezvényeit, tanóráit kizárólag egészséges, koronavírus megbetegedés tüneteit nem mutató személy látogathatja. A megbetegedés jellemző tüneteit az 1. számú melléklet tartalmazza. Az épületbe csak kézfertőtlenítés után, maszkban szabad belépni.
2. A személyi higiéné betartása a szakképző intézmény minden polgára részéről szükséges. Ez magában foglalja a gyakori szappanos kézmosást vagy alkoholos kézfertőtlenítést, a köhögési etikett betartását, illetve az arc felesleges érintésének kerülését, valamint a szájat és az orrot eltakaró eszköz (továbbiakban: maszk) használatára vonatkozó szabályok betartását.
3. Gondoskodni kell arról, hogy a tanulók és a személyzet számára a kézmosáshoz, egyéni fertőtlenítő szerekhez szükséges eszközök mindig biztosítva legyenek. A rendelés, a készletek nyilvántartása és a kiadás folyamatos feladat.
Felelős: gondnok, gazdasági ügyintéző, takarítónők
Határidő: folyamatos
4. A napi takarítás során különös figyelmet kell fordítani a gyermekek által gyakran használt felületek (kilincsek, kapcsolók, csapok, számítógépes billentyűzet stb.) napi többszöri, legalább kétóránkénti takarítására. Valamennyi oktatási és közösségi tér esetében az előírt takarítási útmutató teljes körű betartása szükséges. A termekben a tanulói csoportok váltása között a felületfertőtlenítést biztosítani szükséges.
Ennek dokumentálását, ellenőrzését is el kell végezni.
Dokumentálása: A helyiségek ajtajára kifüggeszetett munkanaplóban.
Ellenőrzése: Tánczosné Vizler Vilma személyügyi ügyintéző naponta ellenőrzi az elvégzett feladatokat.
Felelős: gondnok, takarító kollégák, személyügyi ügyintéző
Határidő: folyamatos.
5. A megfelelő fizikai távolságtartás betartása az intézmény területén belül rendkívül fontos a vírus továbbterjedésének megakadályozásában. A sorban állás szabályait figyelembe véve a várakozók között 1,5 méteres távolságot kell tartani, amelyet jól látható jelzéssel (a padlóra ragasztott ragasztószalag csíkokkal), figyelemfelhívó táblákkal szükséges biztosítani a könyvtárban, büfében, tanulmányi irodában.
Felelős: gondnok, takarító kollégák.
Határidő: folyamatos.
6. A szakképző intézményben maszk viselése kötelező. A munkaállomások és fogadóterület egymástól 1,5 méter távolságban történő kialakítása kötelező.
Felelős: oktatók, gondnok
Határidő: folyamatos
7. Fokozottan kell ügyelni az oktatási, sport, könyvtári létesítmények tisztaságára, megfelelő (virucid) kézfertőtlenítő szerek, valamint szintén virucid hatású felületfertőtlenítő szerek és takarítószerek használatára. A virucid hatású fertőtlenítőszereket minden esetben a gyártó által magyar nyelven feltüntetett használati utasítás szerint, megfelelő koncentrációban és megfelelő behatási idővel kell felhasználni.
Felelős: gondnok
Határidő: folyamatos
8. Zárt térben az esetleges kórokozók koncentrációjának csökkentése érdekében kiemelt figyelmet kell fordítani a folyamatos vagy rendszeres, fokozott intenzitású természetes szellőztetésre. A klíma készülék használatát mellőzzük.
Felelős: oktatók, takarító kollégák
Határidő: folyamatos
9. Szükséges gondoskodni a szakképző intézménybe érkezők megfelelő tájékoztatásáról: a létesítmény aktuális házirendjéről, az új típusú koronavírus járvánnyal kapcsolatban tett intézkedésekről, a járvány miatti korlátozásokról. Ennek módja: Tájékoztató szövegek és ábrák elhelyezése az intézmény bejáratánál és a közösségi tereiben, tájékoztató szöveg közzététele az iskola honlapján és az aulában elhelyezett képújságon, a gondviselők tájékoztatása a KRÉTA-naplóban.
Felelős: intézményvezető
Határidő: folyamatos
10. Az online oktatás időtartamáról, és az online oktatásban részt vevők köréről a szakképző intézmény igazgatója, szakképzési centrum esetén az igazgató javaslatára a főigazgató a járványügyi hatóság ajánlásának figyelembe vételével dönt a fenntartó és az NSZFH egyidejű értesítésével.

3.5 A tanórák látogatása, kapcsolattartás


1. Jelen járványügyi helyzetben a jelenléti oktatási formát alkalmazzuk.
2. A jelenléti tanórákat úgy kell megszervezni, hogy a tanterem kapacitásának figyelembevételével lehetőség szerint a 1,5 méteres védőtávolság betartható legyen. Amennyiben a 1,5 méteres védőtávolság nem tartható, maszk viselése kötelező, 1,5 méteres védőtávolság megtartása esetén, a tanórákon részt vevő tanulók számára a maszk viselése ajánlott.
Felelős: oktatók
Határidő: folyamatos
3. A tanulókkal, szülőkkel, képzésben részt vevőkkel való folyamatos kapcsolattartás során az elektronikus levelezést, illetve a tanulmányi rendszeren keresztüli lehetőségeket is széleskörűen alkalmazzuk. Személyes megjelenést igénylő szülői értekezletet csak a 9.évfolyam szüleinek szervezünk az első alkalommal. A többi évfolyam szüleit digitális formában tájékoztatjuk.
4. A beadandó dokumentumok, dolgozatok kiértékelésébe való betekintési lehetőséget továbbra is biztosítani kell, melyet digitális formában teszünk lehetővé.
Felelős: oktatók
Határidő: folyamatos
3.6 Szakmai gyakorlatok, gyakorlati képzések megvalósítása
1. A gyakorlatok ideje alatt a gyakorlaton részt vevő tanulókra, oktatókra az általános higiénés rendszabályok vonatkoznak. A gyakorlat megkezdése előtt kötelező a szappanos kézmosás vagy alkoholos kézfertőtlenítés, melynek feltételeit a gyakorlat helyszínén biztosítani kell. A gyakorlat során amennyiben a 1,5 méteres védőtávolság nem tartható, a maszk használata kötelező.
Felelős: oktatók, takarító kollégák
Határidő: folyamatos
2. A képzést megelőző kötelező oktatásokat (pl. tűz-és munkavédelmi oktatás) a zártkörű rendezvényekre vonatkozó szabályok betartásával kell megszervezni.
Felelős: oktatók
Határidő: 2020. szeptember 1-2. hete
3. A gyakorlati képzés ideje alatt az oktató kiemelt feladata, hogy a helyes egyéni védőeszköz-használatot folyamatosan ellenőrizze. A 1,5 méteres védőtávolságot a gyakorlat teljes időtartama alatt lehetőség szerint biztosítani kell.
Felelős: oktatók
Határidő: folyamatos
4. A gyakorlat során az eszközöket – amennyiben azt nem károsítja – az oktató, vagy az általa megbízott személy virucid hatású felületfertőtlenítő-szerrel tisztítsa le. Azokat a műszereket, amelyek nem tisztíthatók virucid hatású fertőtlenítő szerrel (pl. földmérő műszerek optikai lencséi), csak kesztyűben szabad megfogni.
Felelős: oktatók, gondnok
Határidő: folyamatos
5. A gyakorlati képzésre vonatkozó szabályokat a belső és külső gyakorlóhelyen is be kell tartani.
Felelős: oktatók
Határidő: folyamatos
6. Valamennyi oktatási gyakorlati tér esetében az előírt takarítási útmutató teljes körű betartása szükséges. Ezt folyamatosan dokumentálni kell a takarítási naplóban. A termekben a tanulói csoportok váltása között a felületfertőtlenítést biztosítani szükséges.
Felelős: oktatók, takarító kollégák
Határidő: folyamatos

3.7 A számonkérés, beszámolás rendje

1. A szóbeli számonkérés napja, érintett területe, valamint a várható létszáma előre tervezetten kerüljön meghatározásra, ezzel biztosítva a járványügyi szabályok betartását. Írásbeli számonkérés esetében a tanórákra vonatkozó szabályok betartása szükséges. Írásbeli számonkérés esetén a személyes segédeszközöket kell használni. Az írásbeli dolgozatok 24 órás várakozás után biztonságosan javíthatók a higiénés szabályok betartásával. A számonkéréseken kizárólag egészséges, tüneteket nem mutató tanuló, illetve oktató vehet részt. Szóbeli és írásbeli számonkérés alkalmával, amennyiben a 1,5 méteres védőtávolság nem tartható, maszk viselése kötelező. Amennyiben a 1,5 méteres személyes távolság tartható, maszk viselése ajánlott.
Felelős: oktatók
Határidő: folyamatos

3.8 Rendezvények megtartásának szabályai

A zárt térben történő programoknál a maszk használata kötelező, amennyiben a 1,5 méteres személyes távolság nem tartható; amennyiben a 1,5 méteres védőtávolság tartható, a maszk viselése ajánlott. A közvetlen személyes kontaktust igénylő programok szervezését kerülni kell.
Felelős: intézményvezető, oktatatók
Határidő: folyamatos

3.9 Sportlétesítmények, egyéb szabadidős létesítmények használata

1 Sportfoglalkozásokon, szabadidős tevékenységben kizárólag egészséges, tüneteket nem mutató, magát egészségesnek érző tanuló, illetve edző vehet részt.
2. A szoros fizikai kontaktus elkerülése érdekében előnyben részesítjük a kiscsoportos tevékenységeket. A foglalkozások, programok során törekedünk kb. 1,5-2 méteres védőtávolság folyamatos betartására. Ennek érdekében a foglalkozásokat a kinti tornapályán és az iskolaudvaron tartjuk. Rossz idő esetén a csoportokat megbontva a testnevelés csarnokban és annak előterében foglalkoztatjuk.
3. A tevékenységeket a nap folyamán időben elosztjuk, hogy egyszerre minél kevesebben legyenek egy időben egy helyszínen.
4. A tevékenységek során – lehetőség szerint – a testi kontaktus nélkül megvalósítható feladatokra helyezzük a hangsúlyt.
5. A közös terek, öltözők, zuhanyzók, higiéniai állapotának fenntartása során az előírt takarítási útmutató teljes körű betartása (külön figyelemmel a tisztítószerek előírt koncentrációjának alkalmazására) szükséges.
Felelős: testnevelés oktatatók, takarító kollégák
Határidő: folyamatos

3.10 Ünnepségek és egyéb rendezvények szervezése, megtartása

Az ünnepségek online formában kerülnek megrendezésre. Az iskolai rendezvények nem kerülnek megrendezésre (pl. nyílt napok), helyette a honlapon és az általános iskolákba kiküldött anyagokon tájékoztatjuk az érdeklődőket.

3. 11 Egyéb intézkedések, fontos tennivalók a járvány megelőzése érdekében

1. A személyzet, valamint az iskola működése tekintetében fontos szervezetek, ill. azok illetékes dolgozóinak elérhetőségére vonatkozó információk adatbázisának frissítése.
Felelős: iskolatitkár
Határidő: adott félév első napja
2. A központilag meghozott járványügyi szabályok iskolai alkalmazásának rendje, így különösen a külföldről vagy országon belül fertőzéskockázatú helyről hazatérők karanténjára és szűrésére, tesztelésére vonatkozó szabályok:
A kijelölt személyek naprakészen tájékozódnak az iskola működését felügyelő szervezetek által kiadott utasításokról, javaslatokról, tervekről és a járványügyi helyzetről, ezek alapján az igazgató módosítja az intézkedési tervet.
Felelős: iskolavezetés, Pencsné Mészáros Erzsébet, osztályfőnökök.
Határidő: folyamatos
Székesfehérvár, 2020. október 19.
………………………………………………..
igazgató aláírása

1. számú melléklet

TILOS az intézmény területére belépnie és ott tartózkodnia annak a tanulónak/dolgozónak, akinek új típusú koronavírus fertőzésre jellemző tünetei vannak, vagy a megelőző három napban tapasztalt magán ilyen tüneteket:
• köhögés;
• nehézlégzés, légszomj;
• láz;
• hidegrázás;
• izomfájdalom;
• torokfájás;
• újonnan kialakult ízérzés- vagy szaglászavar.
A lista nem sorol fel minden lehetséges tünetet, egyéb, kevésbé gyakori tünetekről is beszámoltak a vírusfertőzéssel kapcsolatban, ideértve olyan tüneteket, mint például:
• émelygés,
• hányás és/vagy
• hasmenés.
Amennyiben valaki ilyen tüneteket észlel magán, haladéktalanul hívja fel háziorvosát, és kövesse az utasításait.


Tanulás tanulása projekt

A Feol.hu írt az iskolánkban zajló projektről.
Kattintson IDE a cikkért!
A Fehérvár TV is foglalkozott a Tanulás tanulása projekttel: https://www.fehervartv.hu/video/index/32316?jwsource=cl

Iskolánk tanulói a 2020-2021-es tanévben

9.A. Osztályfőnök: Ladányi Lászlóné
Alföldi Sándor Gábor, Balogh Márk, Bárándi Luca, Breznai András, Csorba Ákos, Fejes Máté Gábor, Fórika Zsófia Kíra, Gelsei Ádám György, Johan Zsolt, Juhász Atina Virág, Kerekes Kristóf, Koncsos Máté, Kovács Máté, Kovács Milán, Molnár Balázs, Nagy Gábor, Nagy Lívia, Nemes Blanka Rita, Németh Lilla, Pétervári Bálint András, Piros Balázs, Plank Móna, Rémai Réka Flóra, Sinkó Milán, Tatai Máté Marcell, Tatai Sándor, Tóth Bence Benjámin, Tóth Kristóf, Tóth Rómeó, Tömör Szabolcs Bendegúz, Vámos Szabolcs Zalán, Vincze Levente

9.B. Osztályfőnök: Kárpáti Mariann
Acsádi Bálint, Benkő Levente, Domján Gergő, Farkas Viktória, Helt Kitti, Horváth Tibor, Károly Bence, Kozma Ferenc, Lipták Balázs Kende, Nemes Marcell, Pető Áron, Takács Attila Jácint, Tóth Evelin, Tőke Anikó, Visnyovszky Attila Kevin, Vizi Attila Martin, Zalavári Botond, Banai Barnabás, Berhidai Barangó, Dávid Milán, Drexler Levente Árpád, Fliszár Barna, Hegedűs Máté, Hiri Martin, Hrabovszki Zain, Katona Zoltán, Kovács Előd, Krausz Imre, Szabó Viktória, Varga Zoltán, Véninger Gábor, Vizi Milán

9.C. Osztályfőnök: Tomorné Kucsera Ágnes
Bayer Barnabás, Bayer Máté, Bedő Dávid Győző, Bottka Dániel József, Dabóczy Botond, Domján Sándor Krisztofer, Fekete Bence Attila, Fekete Dávid István, Ferenci Máté, Freilics Viktor, Gál Máté, Gyóni Miklós, Helt Benedek Szilveszter, Hornyák Tibor, Kaló Levente Roland, Kőrös Róbert Kálmán, Krausz Alexander, Lakk Dániel, Lévai István, Marczi Levente Dominik, Mészár Szabolcs, Molnár Milán Attila, Nagy Endre Richárd, Nagy Viktória, Németh Szabolcs Levente, Oláh Bence, Pigler Ákos, Pintér Tamás, Pista Kristóf, Pop Kevin, Rázmány Szabolcs Péter, Réti János Dávid, Tóth Olivér Áron, Varga Zsombor Bendegúz, Viszugyel Zoltán, Wenzdorfer Olivér Sándor

9.D. Osztályfőnök: Biróné Patkós Anikó
Balla Máté, Benedek Nikolett, Botorcu Botond Attila, Deréki Noé, Ehmann Tímea, Farkas Gergő, Gyetvai Laura, Hajas Károly, Homutovszkij Hanna Barbara, Horváth Dorina, Horváth Liza, Horváth Patrik, Kalincsák Ádám, Károlyi Napsugár, Kerékgyártó Petra, Kohl Flórián, Kozma Vivien, Majsai Zsuzsanna, Mák Bence Péter, Nagy Kristóf József, Rábai Boglárka, Radács Márton, Schulcz István, Spindler Martin, Szabadi Petra, Szili Bence Tibor, Tóth Fanni, Uj Roland Lehel, Vachler Barnabás, Varga Miléna, Vékony Lara Szimóna, Vörös Marcell László, Zelenák Kristóf Zoltán

9.Ny. Osztályfőnök: Tóth Mária
Ambrus Levente, Aradi Maja, Bokányi Viktória Erzsébet, Boros Ábel Lajos, Csáder Soma, Csanádi Laura, Császár Hanna Annamária, Csernus Csenge Noémi, Fábián Barbara Veronika, Farkas Ibolya Szimonetta, Hajas Ákos, Horváth Lili, Horváth Luca, Jung Eszter, Kaiser Keszi, Kaszab András, Kiss Dorina, Kiss Levente Balázs, Kovács Jázmin, Kránitz Kristóf, Kutassy Bálint, Liska Richárd, Loi Milán Krisztián, Micheller Máté, Németh Zsolt, Pankus Viktória, Pemmer Balázs, Saly Orsolya, Somogyi Tímea, Szalay Dominik Gábriel, Szarka Csaba Zsigmond, Tóth Bence Tamás, Tóth Karina, Varga László, Várkonyi Martin


Kollégánkról, Korik Péterről írt a Feol.hu.
Kattintson IDE!

Új digitális tantermet alakítanak ki a Jáky József Technikumban


A Székesfehérvár.hu honlap cikke
Link: https://www.szekesfehervar.hu/uj-digitalis-tantermet-alakitanak-ki-a-jaky-jozsef-technikumban

Ugyanerről a témáról számolt be a Fehérvár TV is.
Link: https://www.fehervartv.hu/video/index/32097