Top Web Hosting

.

Elérhetőségek

Cím:
8000 Székesfehérvár
Deák Ferenc u. 11.
Tel.:
+36-22/315-012

+36-70/198-6333

E-mail:
titkarsag@jaky.hu

OM-kód: 203053
Iskola azonosítója: 072105

GPS:
szélesség: 47.188656
hosszúság: 18.420084

Iskolánk helye - megtalálása

Hamarosan...

V.1.: Munkaszüneti nap

V.4.: Utolsó tanítási nap végzősöknek

V.4.: Osztályozó értekezlet végzősöknek

V.5.: Bolond ballagás

V.6.: Ballagás

Jáky Könyvtár

Katalógusunk online böngészhető.

Rendkívüli álláshirdetés


SzFSzC. Jáky József Szakgimnázium

Iskolánk délutános takarítónőt keres 8 órában.

Érdeklődés esetén, kérjük adjon be iskolánkba egy önéletrajzot.


PRACTICAL KFT.

Veszprémi székhelyű mélyépítéssel foglalkozó cég vagyunk. Több területre is keresünk frissen végzett munkatársakat:

- építésvezető munkakör:

feladatai: meghatározott munkaterület helyi irányítása, az esetleges alvállalkozók koordinálása, építési napló vezetése, munkaterület gép- és létszámigényének meghatározása, kitűzések elvégzése, munkatársak és gépek  munkálatainak irányítása

- műszaki előkészítő munkakör:

feladatai: az ajánlatkérések feldolgozása, felmérések beárazása, árajánlatok kezelése, közbeszerzési pályázatok elkészítése

Középfokú mélyépítési vonalon végzett tanulmány előny, de nem feltétel.  
Önéletrajzokat a munkaugy@practical.hu e-mail címre várjuk.

 


 


Címlap Tananyagok A fizika szóbeli érettségi kísérletei
A fizika szóbeli érettségi kísérletei 2014 PDF Nyomtatás E-mail
Írta: jaky.hu   

A FIZIKA SZÓBELI ÉRETTSÉGI KÍSÉRLETEI

 

1.A Határozza meg a Mikola-csőben mozgó buborék sebességét! A mért adatokat rendezze táblázatba, majd ábrázolja koordinátarendszerben! Elemezze a grafikont!

1.B Határozza meg a lemezjátszó korongjára tett test kerületi sebességét adott sugáron!

2. Mérje meg a Galilei lejtőn leguruló golyó mozgásidejét úgy, hogy a megtett utak különbsége 40 cm legyen! Az adatokat foglalja táblázatba, majd ábrázolja s-t grafikonon! Milyen összefüggést állapíthatunk meg a kapott grafikon alapján?

3. Készítsen rugós erőmérőt adott rugó és ismert tömegek segítségével! Skálázza be az erőmérőt, majd mérje meg az ismeretlen test tömegét!

4.A Előzőleg lemért hosszúságú úton húzza végig egyenletesen a fahasábot rugós erőmérő segítségével! Az adatok ismeretében számítsa ki a súrlódási munkát!

4.B Mérje meg az asztal magasságát! Mekkora sebességgel érkezik a talajra az 5 dkg tömegű test, ha legurul az asztalról?

5. A rendelkezésére álló eszközök segítségével határozza meg az adott rugó rugóállandóját!

6. A rendelkezésére álló eszközökkel mutassa be, mitől függhet a párolgás sebessége!

7. Nyomja be lassan az orvosi fecskendő dugattyúját, miközben szabad végét befogja! Ezután engedje el a dugattyút! Mit tapasztalt? Értelmezze az eszköz működését a gáztörvények alapján!

8. Csavarja be hirtelen a szódásüveg patronját! Mit tapasztalt? Milyen állapotváltozás történt? Magyarázza meg a tapasztaltakat a hőtan I. főtételével!

9. A rendelkezésére álló eszközök segítségével szemléltesse a szilárd testek hőtágulásának jellemzőit! Külön térjen ki a lyuk viselkedésére!

10.A A rendelkezésére álló eszközökkel mutassa be, hogy milyen módon lehet testeket elektromos állapotba hozni! Magyarázza meg az egyes eseteket!

10.B A rendelkezésére álló eszközökkel mutassa meg milyen a felötlött fémháló körüli elektromos mező nyitott és zárt esetben! Mivel magyarázhatók a tapasztaltak?

11. A rendelkezésére álló eszközökkel állítson össze egy egyszerű áramkört! Nevezze meg az áramkör fő részeit! Mérje meg az ellenálláson átfolyó áram erősségét különböző feszültségek esetén!

Mérési eredményeit ábrázolja grafikonon, majd ennek segítségével mutassa meg, milyen összefüggés állapítható meg a két mennyiség között! Számolja ki a fogyasztó ellenállását!

12. Állítson össze olyan áramkört, melyben egy laza alufólia csíkon folyik át az áram! Mutassa meg, hogy a mágneses mező erőt fejt ki erre az áramvezetőre! Igazolja az erőhatásra megismert irányszabályt!

13. A rendelkezésére álló tekercs segítségével hozzon létre indukált feszültséget! Magyarázza meg a látottakat!

14. Mutassa be a rendelkezésére álló eszközök segítségével, hogy milyen fizikai jelenségen alapul a transzformátor működése!

15. Mutassa be, hogyan viselkedhet a lézerfény, ha prizmán halad keresztül? Mivel magyarázza a látottakat?

16.A Állapítsa meg a kapott lencséről, hogy szóró vagy gyűjtőlencse-e! Kísérlettel szemléltesse annak képalkotását! Foglalja táblázatba az egyes esetekben mért tárgy és képtávolságokat, a keletkezett kép tulajdonságait! Számítsa ki a lencse fókusztávolságát!

16.B Állapítsa meg a kapott tükörről, hogy homorú vagy domború tükör-e! Kísérlettel szemléltesse annak képalkotását! Foglalja táblázatba az egyes esetekben mért tárgy és képtávolságokat, a keletkezett kép tulajdonságait! Számítsa ki a tükör fókusztávolságát!

21. A rendelkezésére álló eszközökkel magyarázza el, hogyan jön létre a holdfogyatkozás!

22. Mérje meg a nehézségi gyorsulás értékét fonálingával!

 

A 17.-20. tételekhez tényleges kísérletek elvégzése helyett fényképek, ábrák magyarázata tartozik.

 

 

 

 

 

 
bottom

Támogatja a Microsoft Exchange Hosting Projector Lamps & TFeri.hu. Valid XHTML and CSS.